tisdag 9 november 2010

HÖST-SM

Ettan var igår med på sitt första Höst-SM, men innan det har ettan också varit i Söderfors.

I torsdags blev det en mycket trevlig trip i bussen mot den lilla bruksorten Söderfors. När mamma fick veta om att vi skulle dit blev hon eld och lågor; "Söderfors, som är så fint!". Genast dök det upp forsande älvar med hoppande laxar och träd i höstens alla färger i mitt huvud. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vi hamnade på Habia Cable, ligger alldeles precis innan man kommer in i Söderfors, vi såg tallar och granar i trädväg och ett stort verkstaddshus, och massor med kablar. Det var röda kablar, och svarta kablar, långa kablar och gula kablar. Bruna kablar. Tjocka kablar och tunna kablar. OCH, silverlegerad koppartråd. OCH OCH, gratis lunch. Det fanns alldeles för många sallader att välja bland, och det blev sallader över, och det fanns kaffe och loka och cola och .....allt var gratis.
Bild 1. Bussresan
Bild 2. Polymerer
Bild 3. Cleant
Inte nog med detta. väl hemma i huvudstaden har familjen Olsson (mamma, pappa och lillebror) fått för sig att hälsa på äldsta barnet, dessutom bjuder de på öl och mat på Man in the moon på Tegnergatan. Ett ställe jag rekommenderar starkt. Man får en meny med cirka 10-12 sidor, varav en sida visar vilken mat som bjuds och en sida har ett antal (kanske 40) olika whiskeysorter, en annan vin och resten är bara öl öl öl. Från hela världen. Och personalen kan sin öl. Fråga efter vad som passar till fisken och du får en tio minuters utläggning. Kan ju tillägga att maten är god också.

Tillbaka till verkligheten, studentlivet, bergs - höst-SM - inträffade igår. Största anledningen jag var där för var, givetvis, gratis mat (jag känner att dagens blogginlägg håller den röda tråden). Mötet öppnades någon gång strax efter 17:00. Jag var redan då dödshungrig, och någon säger: "Maten serveras ungefär 18:19-18:30". Jag dör. En och en halv timmes väntan. Lite skratt. Lite sockerfall. Suktar efter godiset som står vid styrelsens bord. Ser styrelsen smaska, frossa, smaska, frossa godis. Klockan är bara 17:40. Godiset biter i mina ögon. Lite skratt, lite tråkigt, lite roliga historier. 18:25 - MAT! Det är fantastiskt hur köpköttebullar och pasta med lite söt senap och ketchup, kan smaka så fullkomligt bra. Timmarna efter middagen rullade på i arga diskussioner, massor med nya människor på nya poster, och en otroligt tung post till mig, vice sångledare. Kommer ta min roll på största allvar, ingen ska bli besviken - alla ska med - SKIFTES imorgon.

PS. Jag hoppas förresten, ni som hann se det, att ni uppskattade Emma From Sandgrens studiedagbok ;)

Foto: Gunnar Renström


2 kommentarer:

  1. Du får ställa om tiden till svensk tid för bloggen. Inlägget lades inte upp kl 10:44, såg det dyka upp alldeles nyss! ;D

    SvaraRadera