tisdag 30 november 2010

Etapp 2: Chokladprovning

Händerna darrar. Hjärtat rusar. Seratoninet flödar. Sitter i Hardox med "Indiana Jones"-signaturen i bakgrunden och njuter av tillfredställelse efter aftonens chokladprovning. Ännu en gång har chokladen bemästrat mina sinnen. Ännu en gång har Malvina satt huvudet på spiken.

Kalaset, chokladfesten, föredraget, hölls i Musikrummet i Nymble. Vi var tjugo tjejer runt ett avlångt bord, och en tjock tysk. Tysken delade ut chokladen, beskrev chokladen, bröt på tyska, uttryckte sitt hat mot nutella: "Nutella borde förbjudas!" och sa ett av de bättre uttalandena jag hört: "Kalorier ska vara av kvalitiet. Jag är ganska tjock, men det är i alla fall uppbyggt med kvalitet." Denna fråga: "Vilken är din favoritchoklad?" besvarade han på följande sätt: "Jag gillar olika choklader. Jag testar olika varje dag. Jag tar mig genom varje dag med choklad. Jag kan börja min morgon med en Amarettotryffel, sen kan det bli en....". Helt enkelt en jävligt skön tysk.

Tysken och chokladproffset Günther

Choklad, choklad och choklad

Nu ska jag dra mig hemåt från dagens eskapader och stilla min ro med ytterligare en liten mörk chokladbit. Imorgon är det julbak hos Malmberg tillsammans med ett helt lass ettor och eventuellt några timmar i champagnekön utanför systembolaget.

Edit [någrat immar för sent]:
Jag har glömt nämna händelserna i orkestern så drar det därför kortfattat men fint. Vi har haft ett antal träffar där jag briljerat med min lergök. I söndags drog vi till och med in ett adventsriff. Vi dukade upp med saffransrutor, glögg och finstämmig julmusik. Vi är så bra. Ha höga förväntningar på oss inför premiären, de lär överträffas i vilket fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar