torsdag 18 november 2010

Armada = gratis godiskoma

Jag har idag, äntligen fått tillbaka den energi som försummades under natten på båten mot Åbo. Plus lite till. En mage stor som en ballong och gäddhäng likt med en 12-kilos gädda. Minst. Armada kastar godis på en, de tvångsmatar dig....och iofs, alla kassar med broschyrer väger några kilon, så övanför gäddhänget tillverkas det biceps utan dess like. Jag och Gunnar Renström plöjde varenda monter under tisdagen i en sisådär tre fyra timmar. Under onsdagen sällskapade jag Linn Efsing, fixade kvällens Gossip Girl-godis (och killar - alla borde se Gossip Girl, Chuck Bass är en man att eftersträva(?)).

Gunnars tisdagsranson. Facebook berättade att han fick ihop 60 pennor och 6 block till slut. Grattis Gunnar.

Idag har jag dessutom varit på mitt första länkmöte, som klassrepresentant. Kan ju erkänna ett tag att ångesten sipprade i blodkanalerna. Men genast på plats så försvann allt att ha ångest över. Det bjöds på ljuvliga mackor, med ljuvlig brieost och groddar. Lina Orbéus och Arvid Wretman håller tyvärr inte med mig om groddarna. Men brieost. Kan väl ingen tacka nej till. Mötet var givande, vi kom fram till både det ena och det andra. 

Ettans schema ser för tillfället alldeles för lugnt ut. Vilket är skönt, men troligen kommer resultera i no lifer i vår. Beach 2011 kan man ju lägga ner liksom. Träning kommer att hamna under skolbänken. Hela ettan blir överviktig. Biggest Loser Sverige 2011, kommer enligt mina beräkningar ha 57 % deltagande från CMATD1. Visserligen kommer jag att vinna med min 47 procentiga viktnedång, så se upp mina herrar...och damer - Beach 2012 är det jag som är kung. Drottning.

Nu undrar ni säkert vart "Diskrimineringen av stora Samsoniteväskor i Sthlm City" har tagit vägen, men mina undersökningar har visat sig allvarliga och dyker må hända upp i nästa inlägg.

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar