lördag 12 februari 2011

Rehab?

Igår var en kaotiskt dag i Stockholm. Jag hade, efter många om och men, bestämt mig för att åka hem över helgen. Missade alltså melodifestivalen och jag lider med er Bergz för att ni inte vann. Jag satt ju där i Hardox och lyssnade när ni repade, det lät så bra. Hursom. Bergspappan landade med ett flyg vid Arlanda 19.10 och till det hade jag bokat ArlandaExpress så att vi enkelt skulle kunna mötas upp där och ta bilen mot Hofors. Så lätt var det inte. Tåget blev inställt. Jag rusar till pendeln, inväntar tåg till Märsta. Kommer inget tåg. Det slutar med att jag får ta tunneln till Bergshamra och pappa får åka till Stockholm och hämta upp mig.

Förstår inte hur tågtrafiken är konstruerad. Snö är ju inget nytt fenomen. Samma förvirring hos alla.

Mitt offentliga syfte med hemresan är rehab, men jag gör inget utan baktanke. Rehab innebär i detta fall, pressa pappa/Ovako på 40 000 till Bergs, sälja EF-resor till hoforsbarnen och givetvis ta fram det där 6-packet. Ser ljust ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar