måndag 7 februari 2011

Laserfortet - Jensens - Elin

Då är dagen kommen, dagen då dagen på laserfortet ska bli offentlig i allas medvetanden. Alla läsares medvetanden. Ungefär två.

Vi träffades först på allas vårat Hardox. Jag, Elin och Linn i full utstyrsel. Leoparddräkt och klätterskor. Balaclava och ansiktsmålning.

Skämt åsido.

Tights och bästa träningstoppen. Killarna å andra sidan stog beredda i jeans och skjorta. Vad förväntade de sig? Vad förväntade vi oss? Vinst givetvis. Framme på laserfortet förklarar en allt för självgod man för oss hur svårt det är, hur ett gäng KTH-studenter kommer dit varje vecka och fick kämpa i 8 h för att nå upp till 700 p. Vi är ju också KTH-studenter. Dock var jag, Elin och Linn enbart tjejer i vårat lag: "Bons Brudar", vilket enligt den självgode var en klar nackdel. Efter 2,5 timme är resultatlistan klar och såg ut som följande:

1.Bons brudar (Sara, Elin, Linn) - 625 p
2. Gamlingarna (Victor, Johan, Jonas, Fredrik) - 550 p
2. Svärmorsdrömmarna (Andreas, Gunnar, Oscar) - 550 p

Som en liten nedtrappning ägnade vi oss åt Lazerdome-banan innan vi äntrade legendariska Jenséns Bøfhus. På min tallrik låg mediumgrillad ryggbiff, ugnsstekta grönsaker och fransk bearnaise. Till efterätt väntade glassbordet med en större mängd valbara strössel- och såsalternativ till. "Ät hur mycket du vill" löd texten.

Med mätta magar tog vi oss hem till Elin och öppnade dryck på dryck, skålade i mousserande och spelade ölspel. Bland annat klassiskern "Jag har aldrig". Där jag, i ett hyfsat tidigt skede känner att jag vill sätta dit alla. Målet var: "alla ska dricka". Så jag drar till med: "Jag har aldrig kokat morötter". Det blir helt tyst, som ensam själ i rummet tar jag en klunk ur mitt glas.

Med det vill jag tacka alla i NLG för en fantastisk kväll: TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar