tisdag 1 februari 2011

Dansgruppen

Som bekant brukar jag och ett helt gäng med tjejer från Bergs dansa på tisdagar med vår underbara danslärare Cecilia. Just nu är vi i full gång att lära oss promenera i högklackat, med höfterna cirkulerande i graciösa åttor. Utöver detta lär vi oss också en dans till ingen mindre låt än Britney Spears "I'm a slave 4 U". En låt som vissa tycker uttrycker fel budskap. Helt okej att dansa till bara vi i gruppen, ensamma i salen på tisdagskvällerna - som det verkar dock ska det bli något slags uppträdande. Eller är det så, är vi tjejer, eller kvinnor kanske man skulle säga, bergsmännens slavar? Nej, visst är det 2011? Upp till diskussion tycker jag, eller kanske bara önskemål på låtar som ni vill se oss svänga höfterna till. Show me some inspiration! (Dock lär jag väl inte få en kommentar i den här bloggen såvida jag inte har något tekniskt fel på tiden eller liknande som Rickard tycker ska rättas till.)
En helt vanlig tisdagskväll i KTH-hallen

Elin visar prov på akrobatik
PS. Bergspappan lovade visst - efter en middag på Hindersmässan i Örebro -  att Bergssektionen ska få 34000 kr i helgen, vi får se hur det blir med det. Håller tummarna. Utpressning står på schemat!

3 kommentarer:

  1. Nu är det ju så att det går att kommentera via originalbloggen, men kan sätta mig och styra upp det på bergssidan idag. Tror jag har en idé för att lösa det ;)

    SvaraRadera
  2. Folk är dock väldigt dåliga på att kommentera även på bergssidan. Tycker det skulle vara trevligt med fler kommentarer!

    SvaraRadera
  3. Word, kommentarer är drivkraften!...typ

    SvaraRadera