fredag 29 april 2011

Såå

Jag är innerligt ångerfull. Innerligt! Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Sist vi talades vid, eller åtminstone sist jag offentliggjorde mina ord här på bloggen, hade vår-SM avverkats. Sedan dess har mer än så hänt. Vi börjar omkring dagarna då lovet kom till stan.

Jag talar givetvis om påsklovet. Jag for till min moders hemort, vackra, älskade Degerfors. Som serverade fotboll under lördagen. Fantastiskt fin kväll, fantastiskt bra match. Fantastiskt orättvist resultat, 3-3. Men så vann ju DIF mot Åtvidaberg lite orättvist förra fredagen också. Jag inser givetvis, hur stort bergsmännens intresse är för mitt arma lag. Det står ju "Outokompo" stort på deras matchtröjor. Och rostfritt är en hit har jag hört.

Mot måndagen for jag med två andra fina killar från Bergs, till Åre. Inga mindre än Rocco och Nicco. Även kända som Rickard och Niklas. Detta är då en liten förklaring till min dåliga uppdatering, Åre var ett sus, en dimma, en vaskad Rocco.

Men nu, idag är jag sedan fem dagar tillbaka i Stockholm. Det har varit fullt upp. Skolan äter upp mig och troligtvis alla andra ettor för tillfället. Det är Quarneval, som vi SKÄNKER 2600 riksdaler till. Får visserligen en stor fest på köpet. Det var dagen till ära, omtentamen i materialkemi. Vi var rekordmånga som kuggade världens lättaste tenta. Förhoppningsvis är vi färre nu, tveksamt dock.

I helgen vankas Valborgsmässoafton, givetvis på plats i Uppsala, tillsammans med allas våra eldsjälar studenterna. Det ska bli fint.

Nu styr det mot grillkväll på Claes terrass. Fint skare va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar