söndag 10 april 2011

Om våren

Jag är osäker på hur mycket som får avslöjas. Så därför kniper jag angående fredagen. Men lördagen däremot, kan jag med er dela. Jag sov till fyra och någon gång kring femtiden anlände jag till planeringskvällen, inför quarnelvalen. På plats fanns nästan hela gruppen, tittandes på den prisbelönte dokumentären, och även namnet på bidraget vårat "Special when lit". Originalen slutade aldrig dyka upp och inspirationen för kläder inför quarnevals-dagen sprudlade. Våra kära och fantastiska quaptener gav oss finfina poster, prestigefyllda poster, med stort ansvar. Jag blev, efter fantastiskt fin posering, gruppens Einstein, jag är "Professorn". Eventuellt kan en bild dyka upp, när min självkänsla är tillräckligt stor. De övriga posterna kan jag presentera senare, när samtliga blivit officiella. Det finns en som fortfarande är hemligare än hemligast.

Vandringstiteln: "Grand Champion" erhålls för tillfället av Erik, om ingen lyckats vinna en utmaning mot honom, sedan igår kväll. Låt mig berätta lite mer om vandringstiteln. Den mest prestigefyllda titeln, "Grand Champion". Alla i gruppen har en chans att bli Grand Champion, och Grand Champion kan bli utmanad när som helst. Nekar Grand Champion utmaningen, och lämnar walk over, går titeln över till utmanaren.

Och för att säga hej då, måste jag få uttrycka hur fantastiskt det är med vår.

Sms-poetens plötsliga dikt om våren:
Ingenting är som våren,
jag tänker främst på fåren,
Som större delen. Av åren.
Fastbunden i enkel trähydda, som du vet han Dåren.
Äntligen kan ta ett glädjeskutt som läker såren.
Vilket vintern orsakat under den värsta kalla kåren.
Nej, ingenting är som våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar