söndag 26 december 2010

холодно

Efter att ha rekat sig från Bergslussen, vilket tog några dagar ska jag inte förneka, så drog det igång med diplomering av examinerade studenter i Stadshuset och jag var där. I balklänning, schmeck och hollywoodtape. Med fana i hand. Då vår ordförande inte hade möjlighet och klubbis inte ville så tog jag och Linn de platserna. Eller fick dem kanske är det rätta ordet. Vilket var fruktansvärt värt då det serverades cava och snittar i Gyllene Salen efter ceremonin i Blåhallen. Inte minst, som en gräddklick på moset,  som lök på laxen, som pricken på i:et, smöret på fläsket -  så blev det en ypperlig trerätters i stadshuskällaren. Det var gott.

Och mitt i ruset hade vi världens lättaste tentaperiod.  Innehållandes en tenta. Världens lättaste tenta. Materialkemitentan. Nu skulle det kunna bli oerhört obekvämt för mig, då jag inte fått tillbaka resultatet på tentan ännu, men jag är villig att ta den risken.

Som ett avslut på dagens inlägg skulle jag vilja citera Andreas Johansson i ettan:
"Fridens!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar