lördag 5 mars 2011

Perkulator på plats

Och det ska firas. Men först börjar vi från början.

Sist vi hördes klagade jag på det hårda livet som student, den billiga ölen och redan dagen efter är ölen ännu en gång alldeles för billig. För det första, tog jag med mig min vän från design- och produktframtagning till ett event ordnat av Excitera, som bjöd på sushi och godis. Sedan var det inlämningspub för Quarnevalen. Det skissades och skrevs på långa innehållsförteckningar,resultatet blev "Special when lit". Jag var så glad. Så glad att jag missade mekaniken på morgonen dagen efter.

Över helgen hade jag min käre vän och f.d. reskamrat Lina på besök (för exakt ett år sedan for vi mellan Thailands turist-öar och körde stenhårt på Singha och Full moon). Linköpingsstudenten. Jag hade planerat att visa för henne hur man rockar, so to say. Jag misslyckades brutalt. Vi slets i femtiogradig kyla i vindar på trettio meter per sekund mellan olika fester. Vi var  vid världens ände i tjugo minuter, vi var på Karolinska sjukhusets område alltför länge, vi var på Karolinska institutet i en timme, vi var på korridorsfest i Forum en sväng, och vi åkte tunnelbana i timmar. Jag känner ett styng av smärta i min barm efter att ha misslyckats med att visa hur fantastiskt Stockholm är. Vilken underbar studentstad den kan vara.

Igår var det givetvis dags för billig öl ännu en gång. Den så omtalade Presentationspuben. Vilka bidrag var värda en plats i Quarnevalståget? Först ut var Peter Siepen som talade om en mängd bidrag som tagit sig till den där veckan i maj. Inte ett enda Bergs-bidrag. Själen var på bristningsgränsen, hjärtat höll på att explodera. Inplodera? Hoppet växte när Olle Waller (Fråga Olle?-Olle) skulle genom sitt prat om det ständiga pratet sex presentera ytterligare en hög med bidrag som fått plats. Men icke. Ur själen sipprade gnistorna och hjärtat försvann. För en kort stund. Tills det var dags för Filip och Fredrik. De pratade, och pratade. Och pratade. Ni vet hur det brukar låta när de tar ton?! Ända tills jag hör hur "Special when lit" ploppar ut i mumlet. Gnistorna var nu åter tända och hjärtat ploppade tillbaka från ingenstans. När de sedan avslutade med att säga att de hejade på inget mindre bidrag än "Special when lit" drog fyrverkerierna i hypothalamus igång.

Nu är ni ikapp med alla dess händelser en student som mig går igenom under veckorna på campus. Kul också att gårdagen gav svar på en anonym läsare. Fler Open till Bergs ;)

Ikväll ska jag fira perkulatorns befinnande i lyan. Kafferep. Det blir bastu, pingis och mekanik. Kanske kakor.

Hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar